Boozt.com sætter kodning på medarbejder-skemaet
- Det er vigtigt, at vores medarbejdere forstår, hvordan vores platform er bygget op, også selvom de måske sidder med salg, indkøb eller kundeservice, siger CMO.
Derfor har den dansk-svenske Boozt.com, der er Skandinaviens førende onlineplatform for salg af livsstilsprodukter, sat kodning på skemaet for alle medarbejdere.
Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
Spørger man onlinegiganten Boozt.com, vil grundlæggende forståelse for kode om få år ikke kun være en bonus, men derimod noget man forventer på CV’et.
Derfor har virksomheden selv taget fat, og de tilbyder nu alle deres medarbejdere kurser i kodning.
- Selvom vi forhandler livsstilsprodukter som tøj og kosmetik, så er vi grundlæggende en teknologivirksomhed. Hele vores forretning bygger på kode, og derfor er det vigtigt, at vores medarbejdere forstår, hvordan vores platform er bygget op, også selvom de måske sidder med salg, indkøb eller kundeservice, siger Peter G. Jørgensen, medstifter og CMO hos Boozt.com og fortsætter:
- Når du forstår grundlæggende kodning, kan du hjælpe hele organisationen til at arbejde mere smidigt og optimere servicen for vores kunder. Du kan måske ikke afhjælpe større problemer, men du kan fejlfinde, og du får samtidig en forståelse for, hvor lang tid et problem tager at løse. Kodning kan måske virke fjernt for medarbejdere, der ikke normalt arbejder med IT, men vi kan se, at vores medarbejdere går fra kurset med blod på tanden og løftede kompetencer, som både de som individer og vi som organisation, har stor gavn af, forklarer han.
Medarbejderne hos Boozt.com tilbydes plads på Boozt Coding Acadamy, der løber over ti kursusgange.
Der tilbydes både et grundlæggende kursus med fokus på henholdsvis HTML og CSS og et opfølgende kursus med fokus på JavaScript.
Boozt.com oplever stor interesse for kurset, og mange går videre til det opfølgende kursus.